måndag 18 maj 2015

Kristi himmelfärdshelg

....med långledigt blev en riktig katthelg :-)

Torsdag var vi hemma med våra tre katter, vi väntar och väntar på att Kia ska komma i löp men ännu inga tecken på att det är på gång. Hon är väldigt pratsam och go men det tror jag mer är en effekt av att inte äta p-piller. Men än har jag inte gett upp hoppet om ett löp innan midsommar.

Fredag var äntligen dagen då vi skulle få träffa Arne och Eva och deras sju underverk igen. Vi startade i skaplig tid men oj vad tiden gick fort i Umeå. Helt underbara har de blivit nu när de var nästan 4 veckor. Alla är charmiga och vackra så att välja kattunge ur den kullen är inte lätt för blivande köpare :-) Men som alltid skaffar mig sig någon favorit och jag fastnade för Fontina bland flickorna och Gigante bland hanarna, men Pastores profil och Caciottas uttryck går inte av för hackor de heller, för att inte tala om söta Romita, "bjässen" Sarasso och underbara Dolcezza <3. Vill ni ser mer av dessa sötnosar gå till Lince's hemsida och njut. En underbar dag tillsammans med underbara katter, människor och otroligt god lunch!! Tack alla inblandade!

Lördagen blev utan sovmorgon den också då vi tog oss en tur till Sandviken för ett besök på utställning utan att ställa ut själva. Kul att se alla fina katter och att träffa kattfolket! Jag blev också imponerad av hur man hade lyckas med att göra en stor arena avgränsad till mindre sektioner på ett fiffigt sätt. Det var dock lite svårfotograferat därinne eller så är vi dåliga på att fota :-)

Igår söndag så blev det ett efterlängtat möte för oss. Vi var bjudna att hälsa på Sally (Miss Lil). Oj så fin hon blivit och så trygg hon är!!! Hon har blivit en helt underbar och välmående liten dam. Det är så kul att få träffa kattungarna i deras hem och se hur fina de har blivit!

Nu en massa bilder av varierande kvalitet då vi håller på att lära oss nya objektivet :-)

Slocknat :-)

Jag kan visst se grym ut

Börjar pälsa på sig

Snyggingen

Skönt att vara på balkongen

Här kan jag bo matte :-) Vill inte gå in.

En myshög

Sötnosen Dolcezza

<3 <3 <3


Fina Kibibi <3

Måste dom bo här?


Kan man annat än smälta?

Lägg till bildtext



Kattityd minsann

Gigante <3



Fontina <3


Kärlek

Fotosession :-)


Sötflickorna

Spännande låda 


Natti


Vackra Minessa och en superduktig mamma

Fina Sivan 


Här pekas det med hela armen :-)

Katten som gjorde själ för smeknamnet :-)

Två finingar!

Coola Harald

Alla tre ser nöjda ut



Booring!

Förlåt Marie för den dåliga bilden på underbara Bellissima

Valentina 

Underbara Chana

Lägg till bildtext

Är det klart snart?

Sally <3


Gammelhusse lycklig

Va...känner jag honom?

Sova på stol är skönt

Kolla in skugghjärtat


Vacker jag vet inte vad!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar