tisdag 21 april 2015

Utställning i Umeå 18-19 april

Vilken fantastisk helg vi har haft!

Det var jättekul att få träffa två av "våra" kattungar igen då Gravity girl/Lexi och Loulabelle ställdes ut. All heder till Patrik och Maria som presenterade bägge två så fint. Lexi charmade domaren från Danmark totalt, hon ville ta med sig henne hem. Hon blev EX1, förlorade i BIV mot en fullvuxen hona men blev NOM. I panelen fick hon inga röster med BIS kattungar blev en en annan sibbe, SE Frostuddens Elsa. Loulabelle blev även hon EX1 på lördagen Vilken smakstart eller hur? På söndagen blev Lexi EX1 igen, och Loulabelle blev EX2, där blev det EX2:an från lördagen som blev EX1 så det var väl rättvist? Men det roligaste av allt var att Lexi blev framröstad som "Publikens favorit"!!!

Nå hur gick det då för våra hemmaboende katter? Bea är ju väldig kortpälsad just nu och hon blev EX3:a på lördagen och EX2:a på söndagen men med jättefina bedömningar. Kia har lite mer päls och hon blev EX3:a på lördagen och tog CAC på söndagen i konkurrens. Bedömningssedeln från lördagen går ej att läsa mer än ett enda ord..."girl" men söndagens bedömning var jättebra och läslig :-). Junior hade ju premiär han också och vår fina svarte nallebjörn tyckte tydligen att det här med utställningar var jättetrevligt!! Han spann i famnen på oss i väntan på bedömning och uppförde sig exemplariskt. Han blev EX1:a både på lördagen och söndagen men matte fick lite bannor för hans krulliga mage vilket var befogat men för oss var det ju bara frågan om träning. Men han åkte på ett bad igår för att ha en lite slätare mage i Östersund till helgen.

Jag är superstolt över alla fem och tackar Maria, Patrik, Maya och Kicki för all hjälp under helgen!

Om jag blundar finns jag inte här

Fina Loulabelle

Vackra Lexi

Stilstudie :-)

Junior parkat i toalådan

Denna eviga väntan

Vår prins

Vad ska hända nu då?

Lexi under hot om Danmarksflytt

Intressant det här!

Kia upp till bedömning

Tror jag står här...hos husse

Nakenkatten Bea bedöms


Loulabelles tur

02 eller 03 var frågan

Hänga kan jag säger Lexi

Lexi i panel och under lupp

Alla vrider och vänder på mig

Men jag tar det med ro

Pustar ut hos gammelmatte en stund

Så var det dags för lite häng igen

Jag blev populär hos Veiko

Nu igen...dom gjorde ju det här igår tänker Kia

Vackra Kia

Klart!! CAC..stolt husse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar